Funkcja umożliwia wygenerowanie wielowariantowego wydruku,
którego głównym celem jest wykazanie ciągłości bilansowej
pomiędzy poprzednim i nowym rokiem obrotowym. Funkcja ta znajduje się w
menu Obsługa, Operacje początku roku obrotowego.
Po uruchomieniu funkcji użytkownik ma możliwość podania
następujących informacji:
księga na poprzedni rok obrotowy - symbol
księgi zawierającej dane poprzedniego roku obrotowego ( pod klawiszem F2
dostępna lista ksiąg);
bilans na dzień - data w formacie MM.DD
(MM-miesiąc, DD- dzień), w kolumnie dotyczącej roku bieżącego uwzględniane będą
dane zaksięgowane dokumentami BO do podanego dnia;
zakres kont do raportu - możliwość
sporządzenia raportu dla wybranych kont ( pod klawiszem F2 dostępny wykaz kont
z księgi za poprzedni rok obrotowy);
parametry wydruku - wybór danych, jakie mają
pojawić się na wydruku ( spełniających wszystkie warunki):
konta
z saldem - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko te konta, które mają
saldo;
konta
z obrotami - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko te konta , na
których były obroty;
tylko konta
syntetyczne - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko konta
syntetyczne;
tylko
konta wykazujące różnice - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko
konta wykazujące różnice między poprzednim a bieżącym rokiem obrotowym.
Dostępne funkcje:
dalej - wykonanie wydruku ciągłości
bilansowej.
zrezygnuj - wyjście z funkcji
W środkowej kolumnie wyszczególnione są symbole kont zarówno
z księgi poprzedniego jak i z księgi obecnego roku obrotowego. Po lewej
stronie drukowane są informacje dotyczące poprzedniego roku ( saldo wn i saldo
ma po bilansie zamknięcia oraz nazwa konta), po prawej -
informacje dotyczące nowego roku obrotowego ( nazwa konta, saldo wn i saldo ma
z bilansu otwarcia). W przypadku gdy salda lub nazwa konta w obu latach są
różne -informacje dotyczące konta są wytłuszczone.
Jak należy czytać wydruk?
Gdy jakieś konto występowało w
poprzednim roku a w nowym zostało zlikwidowane - w wierszu wypełnione
będą tylko kolumny dotyczące informacji z poprzedniego roku, kolumny dotyczące
obecnego roku pozostaną puste.
Gdy w nowym roku pojawia się konto,
którego nie było w roku poprzednim - wypełnione zostaną tylko kolumny dotyczące
nowego roku, kolumny dotyczące poprzedniego pozostaną puste.
Gdy konto występowało w poprzednim i
obecnym roku, wypełnione zostaną wszystkie kolumny - z tym, że jeśli
którakolwiek z informacji dotyczących poprzedniego roku będzie różniła się od
odpowiadającej jej informacji z nowego roku - cała linia zostanie wytłuszczona.
Na końcu wydruku pojawiają się sumy bilansowe poprzedniego roku obrotowego i
z bilansu otwarcia nowego roku obrotowego.
Podsumowanie takie nie występuje w przypadku drukowania tylko kont wykazujących
różnice.