Data modyfikacji:05.01.2017

Przejdź na stronę główną

 

 

Tytuł pomocy: Raport Dane do deklaracji VAT-7

Spis treści:

Zastosowanie funkcji

Funkcja umożliwia zdefiniowanie przyporządkowań informacji z rejestrów VAT-u poszczególnym pozycjom deklaracji oraz wydrukowanie danych przydatnych do wypełnienia druku deklaracji VAT-7. Funkcja ta znajduje się w menu VAT, Raporty VAT.

Opis funkcji

Przypisanie danych pozycjom deklaracji VAT-7

Funkcja umożliwia zdefiniowanie i modyfikację przyporządkowań danych z rejestru VAT pozycjom deklaracji VAT-7. Po uruchomieniu funkcji pojawia się lista wprowadzonych pozycji deklaracji: numer pozycji kwoty netto i jej opis.

Dostępne funkcje:

Zakończ - opuszczenie funkcji;

Zmień - możliwość modyfikacji istniejącej definicji. Sposób modyfikowania podobny jest do wprowadzania nowej definicji;

Dodaj- dodanie nowej definicji. Po uruchomieniu funkcji pojawia się dialog z użytkownikiem pozwalający na wprowadzenie następujących informacji:

Pozycja w deklaracji VAT-7 - należy podać numer rubryki w deklaracji VAT-7 dla kwoty netto. Przy drukowaniu raportu Dane do deklaracji pozycje oznaczone numerami 900-999 są prezentowane odrębnie na wydruku.

Nazwa pozycji - opis pozycji deklaracji;

W pozycji uwzględnij - wskazanie czy pozycja dotyczy sprzedaży czy zakupu. Należy zaznaczyć odpowiedni wariant poprzez podświetlenie napisu i naciśnięcie klawisza Enter lub lewym przyciskiem myszy, z lewej strony powinien pojawić się znacznik.

Proporcja – w przypadku pozycji zawierającej zakupy związane ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną należy wpisać procentowy  współczynnik, który ustala się obliczając proporcję sprzedaży opodatkowanej do całości sprzedaży. W przypadku gdy można odliczyć cały VAT pole może pozostać puste.

Odpowiedni wybór ma znaczenie dla prawidłowego wydruku raportu <Dane do deklaracji>.

Z dokumentów – wskazanie, z jakiego okresu mają być pobierane dokumenty:

poprzedni - księgowane przed podanym przy sporządzaniu raportu zakresem dat,

bieżący – księgowane w podanym zakresie dat,

następny – księgowane po podanym zakresie dat.

Można zaznaczyć jedną, dwie lub trzy opcje naraz. Wyboru dokonuje się poprzez podświetlenie wybranej opcji i naciśnięcie klawisza Enter lub lewym przyciskiem myszy, z lewej strony powinien pojawić się znacznik.

Oczekujących na zaksięgowanie - można zdecydować, czy mają być uwzględniane dokumenty oczekujące należące do tego okresu. Wyboru dokonuje się poprzez podświetlenie napisu i naciśnięcie klawisza Enter lub lewym przyciskiem myszy, z lewej strony powinien pojawić się znacznik.

Wycofywanych z deklaracjiczy w pozycji mają być wykazane dokumenty wycofywane z deklaracji z powodu ich niezapłacenia  i przekroczenia terminu płatności o 150 dni (ulga za złe długi). Zaznaczenie pozycji j.w.

Przywracanych na deklarację – czy w pozycji mają być wykazane dokumenty przywracane na deklarację po uregulowaniu płatności (ulga za złe długi). Zaznaczanie j.w.

Dla klasyfikacji VAT - wskazanie, jakie klasyfikacje VAT mają być uwzględniane w pozycji deklaracji. Wykaz wszystkich klasyfikacji VAT dostępny jest pod klawiszem F2. Można przyporządkować wiele klasyfikacji w kolejnych liniach.

Zapisz - opuszczenie funkcji Dodaj z dopisaniem do wykazu nowej definicji;

Anuluj- opuszczenie funkcji Dodaj bez zapamiętania wprowadzonych zmian.

Usuń - usunięcie definicji z wykazu;

Drukuj - możliwość wydrukowania wprowadzonych definicji przyporządkowań. Sposób tworzenia szablonu raportu opisano dokładniej w rozdziale Kreator raportów.

Raport <Dane do deklaracji>

Opcja pozwala na wygenerowanie raportu z danymi do deklaracji na podstawie wprowadzonych przyporządkowań oraz informacji zawartych w rejestrach VAT. Po wejściu pokaże się ekran z funkcjami:

Obowiązek w okresie -można podać zakres dat obowiązku z rejestrów faktur VAT. Jeżeli pole pozostanie puste to w raporcie będą uwzględnione dokumenty z całego roku obrotowego.

Dalej – powoduje sporządzenie raportu na podstawie informacji z rejestrów VAT zgodnie z wprowadzonymi przypisaniami. Na wydruku pojawiają się kolumny: numer pozycji deklaracji, opis pozycji deklaracji VAT-7, wartość netto, kwota podatku VAT, wartość brutto. Raport składa się z kilku części:

Uwaga ! Przyporządkowanie do tabelki następuje na podstawie definicji zawartej w przypisaniu danych pozycjom deklaracji VAT w rubryce W pozycji uwzględnij: sprzedaż oznacza tabelkę VATu należnego, zakup tabelkę VATu naliczonego, a nie na podstawie klasyfikacji VAT.

Zrezygnuj – wyjście z funkcji bez sporządzenia raportu.