Funkcja z grupy funkcji zaawansowanych. Służy do poprawiania uszkodzonych danych w księdze rachunkowej. Funkcja ta znajduje się w menu Obsługa, Administrator, Zaawansowane.
Dostępne funkcje:
Indeksowanie dokumentów, Indeksowanie
zapisów, Usunięcie indeksów - funkcje umożliwiają poprawę bazy danych w
przypadku niektórych awarii komputera. Przy użyciu funkcji Usunięcie
indeksów program usunie wszystkie indeksy bazy danych, które będą
odtwarzane automatycznie przy używaniu poszczególnych funkcji.
Odblokowanie księgi - funkcja umożliwia zniesienie blokady księgi rachunkowej
Odblokowanie dokumentów oczekujących - funkcja odblokowuje dokumenty oczekujące.
Przenieś ostatni dokument do bufora
- umożliwia skopiowanie ostatnio wprowadzonego dokumentu do dokumentów
oczekujących.
Zamiana na księgę dewizową - wykonuje konwersję bazy
danych prowadzonej bez dewiz do postaci czytanej przez wersję dewizową
Dewizy dla transakcji dewizowych - służy odtworzeniu waluty transakcji prowadzonej w jednej walucie a wykazywanej przez system jako wielowalutowa.
Usunięcie ostatnich dokumentów - umożliwia usunięcie z bazy dokumentów księgowych od zaznaczonego do końca listy dokumentów.
Operacje związane z VAT - służą do poprawiania bazy danych związanej z VAT
Przenieś do oczekujących zagubione faktury VAT -wyszukuje i przenosi do bufora faktury z rejestru VAT, które w skutek awarii zginęły z dokumentów oczekujących.
Konwersja plików VAT na nową postać - umożliwia przekształcenie rejestrów VAT przy przechodzeniu na nowe wersje programu.
Konwersja rejestru kontrahentów na nową postać - umożliwia przekształcenie rejestru kontrahentów przy przechodzeniu na nowe wersje programu.
Uwaga!
Użycie wymienionych funkcji nie zawsze jest bezpieczne. W instalacjach sieciowych w czasie ich wykonywania nikt poza administratorem nie powinien pracować w programie