Data modyfikacji:05.12.2013

Przejdź na stronę główną

 

Tytuł pomocy: Wydruk ciągłości bilansowej

Spis treści:

Zastosowanie funkcji

Funkcja umożliwia wygenerowanie wielowariantowego wydruku, którego głównym celem jest wykazanie ciągłości bilansowej
pomiędzy poprzednim i nowym rokiem obrotowym.  Funkcja ta znajduje się w menu Obsługa, Operacje początku roku obrotowego.

Opis funkcji

Po uruchomieniu funkcji użytkownik ma możliwość podania następujących informacji:
    księga na poprzedni rok obrotowy - symbol księgi zawierającej dane poprzedniego roku obrotowego ( pod klawiszem F2 dostępna lista ksiąg);
    bilans na dzień - data w formacie MM.DD (MM-miesiąc, DD- dzień), w kolumnie dotyczącej roku bieżącego uwzględniane będą dane zaksięgowane dokumentami BO do podanego dnia;
    zakres kont do raportu - możliwość sporządzenia raportu dla wybranych kont ( pod klawiszem F2 dostępny wykaz kont z księgi za poprzedni rok obrotowy);
    parametry wydruku - wybór danych, jakie mają pojawić się na wydruku ( spełniających wszystkie warunki):
            konta z saldem - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko te konta, które mają saldo;
            konta z obrotami - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko te konta , na których były obroty;
           tylko konta syntetyczne - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko konta syntetyczne;
            tylko konta wykazujące różnice - gdy zaznaczony, uwzględnione będą tylko konta wykazujące różnice między poprzednim a bieżącym rokiem obrotowym.
Dostępne funkcje:
    dalej - wykonanie wydruku ciągłości bilansowej.
    zrezygnuj - wyjście z funkcji

Opis wydruku

W środkowej kolumnie wyszczególnione są symbole kont zarówno z księgi poprzedniego  jak i z księgi obecnego roku obrotowego. Po lewej stronie drukowane są informacje dotyczące poprzedniego roku ( saldo wn i saldo ma po bilansie zamknięcia oraz nazwa konta), po prawej -
informacje dotyczące nowego roku obrotowego ( nazwa konta, saldo wn i saldo ma z bilansu otwarcia). W przypadku gdy salda lub nazwa konta  w obu latach są różne -informacje dotyczące konta są wytłuszczone.
Jak należy czytać wydruk?
        Gdy jakieś konto występowało w poprzednim roku a w nowym zostało zlikwidowane - w wierszu  wypełnione będą tylko kolumny dotyczące informacji z poprzedniego roku, kolumny dotyczące obecnego roku pozostaną puste.
        Gdy w nowym roku pojawia się konto, którego nie było w roku poprzednim - wypełnione zostaną tylko kolumny dotyczące nowego roku, kolumny dotyczące poprzedniego pozostaną puste.
        Gdy konto występowało w poprzednim i obecnym roku, wypełnione zostaną wszystkie kolumny - z tym, że jeśli którakolwiek z informacji dotyczących poprzedniego roku będzie różniła się od odpowiadającej jej informacji z nowego roku - cała linia zostanie wytłuszczona.

Na końcu wydruku pojawiają się sumy bilansowe poprzedniego roku obrotowego i z bilansu otwarcia nowego roku obrotowego.
Podsumowanie takie nie występuje w przypadku drukowania tylko kont wykazujących różnice.