Data modyfikacji:05.12.2013

Przejdź na stronę główną

 

Tytuł pomocy: Tryb pracy

Spis treści:

Zastosowanie funkcji

Funkcja umożliwia ustawienie trybu pracy z księgą. Można przeglądać dane i drukować podstawowe zestawienia uwzględniając tylko dokumenty zaksięgowane, dokumenty zaksięgowane i wybrane dokumenty  oczekujące lub dokumenty zaksięgowane i wszystkie dokumenty oczekujące. Funkcja ta znajduje się w menu Obsługa, Ustawienia użytkownika.

Opis funkcji

Po uruchomieniu funkcji użytkownik może wybrać jeden z trzech  trybów pracy:
    tylko zaksięgowane - po wyborze tego trybu na przeglądaniu i raportach uwzględniane są tylko dokumenty zaksięgowane, użytkownik może wprowadzać nowe dokumenty, modyfikować dokumenty oczekujące a także dane rozrachunkowe i VAT( o ile dopuszczają to ustawienia ogólne VAT);
    wszystkie oczekujące - po wyborze tego trybu na przeglądaniu i w raportach uwzględniane są dane z dokumentów zaksięgowanych i wszystkich dokumentów oczekujących. W tym trybie użytkownik może jedynie oglądać dane i je drukować, zablokowany jest dostęp do wprowadzania i modyfikacji danych. Baza danych w przypadku wprowadzenia nowych dokumentów oczekujących na innym stanowisku sieciowym jest aktualizowana przez system na bieżąco.
    wybrane oczekujące - po wyborze tego trybu na przeglądaniu i w raportach uwzględniane są dane z dokumentów zaksięgowanych i wybranych przez użytkownika dokumentów oczekujących. W tym trybie zablokowany jest dostęp do wprowadzania i modyfikacji danych. Wybór dokumentów oczekujących do analizy odbywa się po uruchomieniu funkcji wybierz oczekujące

Dostępne funkcje:
    wybierz oczekujące - pojawia się wykaz wszystkich dokumentów oczekujących, użytkownik może zaznaczyć te, które chce włączyć do analizy danych. W przypadku gdy chce zaznaczyć lub odznaczyć wszystkie może skorzystać z funkcji  zaznacz. Pomocne przy wyborze są następujące funkcje: obejrzyj dokument, znajdź dokument wg warunku (symbol i data dokumentu, data do księgowania, opis dokumentu, obroty Wn i Ma z dokumentu), filtr (wyświetlenie tylko dokumentów spełniających podany warunek). Dodatkowo na dole okna wyświetlane są obroty i ilość zapisów bieżącego (podświetlonego) dokumentu.
           dalej - powoduje wyjście z funkcji z zapamiętaniem zaznaczonych dokumentów;
           zrezygnuj - wyjście z funkcji bez zapamiętania zmian.
    administrator-  funkcje ratunkowe, wykorzystywane w przypadku nieprawidłowości działania programu. Pozwalają ponownie obliczyć obroty kont z uwzględnieniem obrotów z dokumentów oczekujących a także odblokować dane.
                Uwaga!
                        użycie funkcji administratora wymaga aby nikt nie pracował w danej księdze w trybie z dokumentami oczekującymi. W przeciwnym wypadku może dojść do uszkodzenia danych
    dalej - opuszczenie funkcji tryb pracy ze zmianą trybu pracy. W nagłówku głównego okna pojawia się napis - Księga z dokumentami oczekującymi
    zrezygnuj - opuszczenie funkcji tryb pracy bez zapamiętania zmian