Data modyfikacji:05.12.2013

Przejdź na stronę główną

 

Tytuł pomocy: Przeniesienie środowiska

Spis treści:

Zastosowanie funkcji

Funkcja pozwala stworzyć w nowo założonej księdze środowisko na podstawie danych z księgi źródłowej lub danych wzorcowych.
Pod pojęciem środowiska należy rozumieć  rejestry, plan kont, klasyfikacje, parametry modułów, sprawozdania standardowe itp. Jeśli  jakieś dane zostały już wprowadzone do bieżącej księgi, wówczas program usunie je i przekopiuje parametry ze źródłowej  księgi lub danych wzorcowych. Funkcja znajduje się w opcji Obsługa- Operacje początku roku obrotowego


 

Opis funkcji

Po uruchomieniu funkcji pojawia się dialog pozwalający wybrać źródło danych oraz wskazać elementy środowiska, które mają być przeniesione.
Dostępne parametry:
    przenieś  - do wyboru dwie opcje:
         pełne środowisko - program przeniesie wszystkie elementy środowiska z podanego źródła danych. Jako źródło danych można wskazać wyłącznie księgę. W przypadku gdy w księdze docelowej było już stworzone jakieś środowisko, w wyniku wykonania funkcji zostanie zastąpione środowiskiem ze wskazanej księgi
       wybrane elementy - program przeniesie tylko wskazane elementy środowiska z podanego źródła danych. W przypadku gdy elementy te były już zdefiniowane w księdze docelowej, w wyniku wykonania funkcji zostaną zastąpione elementami ze wskazanej księgi lub danych wzorcowych. Pozostałe elementy środowiska nie ulegną zmianie.

    źródło danych   - wskazanie skąd mają być przeniesione dane:

      księga - po zaznaczeniu tej opcji dane przenoszone będą z księgi o symbolu podanym w polu obok. Pod klawiszem F2 dostępny jest wykaz ksiąg;
      wzorzec  - po zaznaczeniu tej opcji dane przenoszone będą z danych wzorcowych o symbolu podanym obok. Pod klawiszem F2 dostępny jest wykaz danych wzorcowych dołączonych do wersji.
W sytuacji gdy wybrany zostanie wariant przenoszenia wybranych elementów  z wzorca i zaznaczony zostanie plan kont, klasyfikacje VAT lub definicje raportów VAT, w momencie akceptacji danych pojawi się dodatkowy dialog pozwalający wybrać wariant planu kont ( podstawowy, rozszerzony),wykazu klasyfikacji i parametrów raportów VAT ( dostosowane do ewidencji zakupów w strukturze procentowej lub bez uwzględniania struktury procentowej). Domyślnie zaznaczone są warianty podstawowe (podstawowy plan kont i definicje VAT dla zakupów bez struktury procentowej) .

 
   dalej - wykonanie przeniesienia środowiska. Ponieważ funkcja ma działanie nieodwracalne (usuwa już wprowadzone dane w bieżącej księdze i kopiuje dane niezbędne do pracy ze wskazanego źródła) decyzja jej wykonania wymaga dwukrotnego potwierdzenia

 
  zrezygnuj - opuszczenie dialogu bez wykonania przeniesienia środowiska


    Elementy środowiska - lista elementów środowiska. Użytkownik zaznacza te, które chce przenieść. W przypadku przenoszenia pełnego środowiska zaznaczenie elementów nie ma znaczenia.

Uwaga:
Funkcja Przeniesienie środowiska umożliwia tworzenie środowiska w nowej księdze na podstawie elementów z  kilku źródeł danych.
Każde wykonanie przeniesienia środowiska (wybrany wariant, elementy środowiska, księga docelowa i źródło danych)  jest pamiętane w Rejestrze zdarzeń (Administrator, Ustawienia, Ustawienia globalne, Historia eksploatacji systemu)