Data modyfikacji:05.12.2013

Przejdź na stronę główną

 

Tytuł pomocy: Naprawa danych

Spis treści:

Zastosowanie funkcji

Funkcja z grupy funkcji zaawansowanych. Służy do poprawiania uszkodzonych danych w księdze rachunkowej. Funkcja ta znajduje się w menu Obsługa, Administrator, Zaawansowane.

Opis funkcji

Dostępne funkcje:
    Indeksowanie dokumentów, Indeksowanie zapisów, Usunięcie indeksów - funkcje umożliwiają poprawę bazy danych w przypadku niektórych awarii komputera. Przy użyciu funkcji Usunięcie indeksów program usunie wszystkie indeksy bazy danych, które będą odtwarzane automatycznie przy używaniu poszczególnych funkcji.

   Odblokowanie księgi  - funkcja umożliwia zniesienie blokady księgi rachunkowej

   Odblokowanie dokumentów oczekujących - funkcja odblokowuje dokumenty oczekujące.

   Przenieś ostatni dokument do bufora - umożliwia skopiowanie ostatnio wprowadzonego dokumentu do dokumentów oczekujących.
   Zamiana na księgę dewizową - wykonuje konwersję bazy danych  prowadzonej bez dewiz do postaci czytanej przez wersję dewizową

  Dewizy dla transakcji dewizowych - służy odtworzeniu waluty transakcji prowadzonej w jednej walucie a wykazywanej przez system jako wielowalutowa.

  Usunięcie ostatnich dokumentów - umożliwia usunięcie z bazy dokumentów księgowych od zaznaczonego do końca listy dokumentów.

  Operacje związane z VAT - służą do poprawiania bazy danych związanej z VAT

       Przenieś do oczekujących zagubione faktury VAT  -wyszukuje i przenosi do bufora faktury z rejestru VAT, które w skutek awarii zginęły z dokumentów oczekujących.

       Konwersja plików VAT na nową postać - umożliwia przekształcenie rejestrów VAT przy przechodzeniu na nowe wersje programu.

       Konwersja rejestru kontrahentów na nową postać - umożliwia przekształcenie rejestru kontrahentów przy przechodzeniu na nowe wersje programu.

Uwaga!

    Użycie wymienionych funkcji nie zawsze jest bezpieczne. W instalacjach sieciowych w czasie ich wykonywania nikt poza administratorem nie powinien pracować w programie